Badania to potrzeba czy „chwyt marketingowy”?

Badania prowadzone są wówczas, gdy chcemy coś sprawdzić, potwierdzić lub czegoś dowieść. Niezależnie od tego, czego dotyczą – stanowią podstawę i punkt wyjścia dla wielu naszych działań. Nawet wtedy, gdy do końca nie zdajemy sobie z tego sprawę.

Po co badać produkty spożywcze

Mając świadomość, że coś ma nam służyć, chcemy wiedzieć, czy jest to produkt pewny, przebadany, a co za tym idzie bezpieczny. Dotyczy to np. samochodu, który przechodzi szereg testów właśnie na potrzeby naszego zdrowia, bezpieczeństwa i życia.

Czy zawsze mamy to na uwadze, kupując produkt spożywczy? Czy zastanawiamy się nad tym, ile wysiłku i starań wkłada producent zdrowej żywności w uzyskanie satysfakcjonującego efektu w postaci gotowego wyrobu?

Badania badaniom nierówne i to na wielu płaszczyznach: zakresu, powtarzalności, a przede wszystkim: rzetelności.

Weźmy jako przykład olej roślinny. Czy będziemy zadowoleni, gdy dowiemy się, że właśnie spożywamy coś, co wprost z pola trafiło do tłoczni, a potem na nasz stół? Coś niewiadomego pochodzenia i jakości, której nikt w żaden sposób nie zweryfikował, w najtańszym opakowaniu bez atestów i przechowywane w warunkach, które zmieniły jego parametry? Byłoby trudno.

Dbając o własne zdrowie chcemy potwierdzenia, że odżywiamy się smacznie, zdrowo i bezpiecznie. A to mogą potwierdzić wyłącznie badania, których wynikami producent się chwali, a nie skrzętnie je ukrywa.

Czy wiem, co jem?

Chyba można zgodzić się z faktem, że inaczej wygląda poziom starań, gdy producent przebada tylko odpowiednio przygotowaną próbkę surowca i następnie całą dostawę kieruje do tłoczenia a inaczej, gdy badania dotyczą każdej partii tej dostawy? Dobrze jest wiedzieć, że badanie odbywa się na każdym etapie produkcji i dotyczy każdej partii osobno, bo dzięki temu najrzetelniej weryfikuje się jakość i bezpieczeństwo produktu. Gotowy produkt to także przedmiot weryfikacji – bada się jego parametry, skład, smak i aromat. W naszym sklepie internetowym z olejami tłoczonymi na zimno znajdą Państwo pełną ofertę produktów.

Czy ufać producentom? Dobry olej lniany.

Utrzymywanie własnego laboratorium i prowadzenie badań to oczywiście koszt. Koszt pracy, koszt czasu, a także inne – nierzadko spore – wydatki. Wielu producentów w „trosce” o utrzymanie jak najniższej ceny je  eliminuje i badań nawet nie zleca firmom zewnętrznym. A my – sięgając po ich produkt – otrzymujemy tylko deklarację bez pokrycia. Bo czym można tę deklarację potwierdzić, jeżeli nie badaniami?

Firma dbająca o swoich Klientów dołoży wszelkich starań, aby produkty, które mają trafić do ich rąk były sprawdzone, pewne i wyłącznie o najwyższej, popartej badaniami jakości. A włożony wysiłek zawsze procentuje zaufaniem i lojalnością Konsumentów.

Czytaj więcej ciekawych artykułów: